Afspraken
Spreekuur op afspraak
Onze praktijk heeft géén inloopspreekuur. Voor het spreekuur dat op iedere werkdag wordt gehouden, moet u altijd vooraf een afspraak maken.
U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 08:00 en 10.00 uur, tussen 10:15 en 11:30 uur en tussen 13:30 en 16:00 uur.
Als u een klacht heeft die mogelijk dezelfde dag nog gezien moet worden, vragen wij u tussen 08:00 en 10:00 uur te bellen.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact en de gewenste afspraak. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
U kunt bij het maken van uw afspraak ook uw voorkeur voor een bepaalde arts aangeven.
Online afspraken maken
U kunt een afspraak maken zonder wachttijd en wanneer het u uitkomt. Dat doet u in de online agenda van het patiëntenportaal of app Uw Zorg Online.
Om online een afspraak te kunnen maken, dient u een account aan te maken. Informatie over de patiëntomgeving, het patiëntenportaal leest u op de pagina’s Patiëntomgeving en Uw Zorg online app. Na het inloggen met een aangemaakte account, bekijkt u de lege plekken in de agenda van uw huisarts en boekt u een afspraak. U dient daarbij ook de reden van uw afspraak te vermelden.
Wilt u bij het maken van een online afspraak rekening houden met:
- een afspraak duurt 15 minuten per klacht. U kunt maximaal één klacht met de huisarts bespreken.
- geef in het kort de reden van uw bezoek aan. U kunt alleen reguliere klachten plannen, dus geen psychische klachten of ingreepjes zoals het verwijderen van moedervlekken of het plaatsen van een spiraal. Ook bij luchtwegklachten (koorts, hoesten, verkoudheid, keelpijn) die het gevolg van het Coronavirus kunnen zijn, vragen wij u géén online afspraak te maken maar de assistente te bellen.
- heef u meer tijd dan 15 minuten nodig, maak dan een afspraak via de assistente.
Door bijvoorbeeld ziekte, scholing of verlof kunnen wijzigingen in het huisartsenrooster plaatsvinden. U kunt hierdoor op de dag van uw afspraak een andere huisarts aantreffen.
Let op! Een online afspraak is niet bedoeld voor urgente zaken of levensbedreigende situaties. Als u twijfelt over de ernst van uw klacht, neem dan altijd telefonisch contact op met de assistente. Bij twijfel of uw klacht een reden is voor een consult, kijkt u op Moet ik naar de dokter.nl of Thuisarts.nl. U krijgt dan direct advies over de zorg die u nodig heeft. (update 23.06.2022)
Huisbezoek
Als het op medische gronden niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De thuisbezoeken vinden zoveel mogelijk tussen de middag plaats. Een huisbezoek vraagt u voor 11.00 uur aan bij de assistente. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Meer tijd
Een afspraak op het spreekuur van de huisarts is altijd 15 minuten. In deze afspraak bespreekt de huisarts één klacht. Heeft u meerdere klachten of vragen of wenst u meer tijd voor het bespreken van uw klacht? Geef het aan bij het maken van de afspraak. Wij kunnen er rekening mee houden in onze agenda.